NJJK på facebook

Støtt NJJK gjennom Grasrotandelen

Våre treningsprinsipper!

Det finnes mange forskjellige former for jiujitsu. Vi trener etter et svenskutviklet system som oppkalt etter grunnleggeren kalles Durewall-Systemet.
Du finner mer informasjon om vårt system på [
SJF's hjemmeside ]

Se også: [ Hvorfor trene jiu-jitsu ]

Vi trener etter følgende prinsipper:
Beskyttelse
- innebærer at forsvareren beskytter seg før og under angrepet samt etter at det er over. Man må aldri sette seg i en verre posisjon en før angrepet.

Balanse
- innebærer at forsvareren har full kontroll over sin kropp under hele forsvaret og ikke lar den bli påvirket av angriperens styrke og tyngde.

Forflytning
- innebærer at forsvareren tar i bruk hele bevegelsessystemet så angriperens posisjon forandres og at nye situasjoner skapes som kan nyttes i forsvaret.

Bestemthet
- innebærer at forsvareren ved kroppsspråk og markerte bevegelser viser besluttsomhet i sitt forsvar.

Mykhet
- innebærer at forsvareren ikke setter inn en større kraft enn den han/hun møtes av men istedet følger med eller går rundt angriperens kraft.

Hensyn
- innebærer at forsvareren bruker det forsvar og den styrkeinnsats som i forhold til angriperens alder, kjønn eller fysiske status anses lempelig og som er så skånsom som mulig i den aktuelle situasjonen.

Jiu-jitsu_gode grunner Hvorfor trene vår jiujitsu?
Hva er selvforsvar? Hvem kan trene
Selvforsvar for kvinner Linker til mer info
nybegynnerkurs hvorfor oss
treningsprinsipper 
NJJK er medlem av:
Norges Judoforbund Norges Idrettsforbund Svenska Jiujitsuförbundet

© 2001-2019 Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb - Om nettstedets bruk av informasjonskapsler
Teknisk løsning ved Halmoy.no